Učitavanje eksternog SWF fajla u Flashu

Kada radite neku prezentaciju u Flash-u možete je napraviti na dva načina: prvi je da napravite prezentaciju u jednom fajlu, a drugi je da određene stranice odvojite u posebne SWF fajlove i da ih učitate po potrebi. Ja ću vam pokazati ovaj drugi način.

Korak 1
Prvo ćemo napraviti main.fla tj fajl koji će sa imati korisniči meni i pritiskom na neko od dugmića, učitaćemo eksterni swf fajl u main.swf. Napravite dokument veličine 500X250 piksela. Napravite novo dugme, tako što izaberete Insert > New Symbol... i izaberete dugme i nazovete ga "dugme1". Napravite da izgleda nešto slično dugmetu kao sa slike ispod.



Korak 2
Sada napravite još dva duplikata ovog dugmeta. To radite na sledeći način: desnim klikom miša na dugme1 u Library-u i izaberete opciju "Duplicate" i promenite nazive u "dugme 2" i "dugme 3". Naravno u svakom dugmetu promenite tekst da bi se razlikovali.



Korak 3
Kada ste napravili ove dugmiće, postavite ih na scenu. Iz library prevucite svako dugme na scenu. Na slici ispod videćete kako sam ja to uradio.



Korak 4
Sada dolazi deo vezan za učitavanje eksternog swf fajla. Cela poenta se vrti da swf fajlove možete učitavati u MovieClip-ove. Osim swf fajlova, u MovieClip-ove možete učitavati slike, ali to nije deo ovog tutorijala. Znači da bi mi klikom na neko dugme učitali swf fajl, prvo moramo da napravimo jedan MovieClip koji će nama biti destinacija gde ćemo učitavati fajl. Izaberite Insert > New Symbol...



Izaberite Movie clip i nazovite ga "PrazanKlip".



Kada kreirate, kao na slici ispod, videćete da sam stvarno ostavio klip da bude prazan.



Korak 5
Sada se vratite na Scenu i iz Library-ja prevucite na scenu ovaj MoveClip i postavite ga kao na slici ispod. Ne morate biti precizni, sada pokazujem samo princip. Obratite pažnju gde sam postavio ovaj MoviClip. Pravilo je da kada se učita neki swf faj u MoviClip, da se on prikazuje od te tačke na dole i desno. Zato sam postavio ovaj MovieClip u gornji levi ugao praznog prostora.



Korak 6
Dok je selektovan klip, izaberite Properties jezičak i kao na slici dole, popunite "Instance name" da bude "loadKlip". Ovo je važno zato što ćemo u Action Scriptu morati da kažemo u koji MovieClip treba da se učita naš swf fajl.



Korak 7
Sada kliknite jednom na dugme da ga selektujete. Otvorite Action Script jezičak i unesite sledeće komande:

on(press){
loadMovie("sekcija1.swf",this.loadKlip);
}




Kao što vidite, mi smo pozvali funkciju loadMovie i rekli kada se klikne na dugme učitaj fal "sekcija1.swf" i to u MovieClip "loadKlip".

Isto to uradite i za dugme 2 i 3

on(press){
loadMovie("sekcija2.swf",this.loadKlip);
}

on(press){
loadMovie("sekcija3.swf",this.loadKlip);
}



Korak 8
Sada ovaj fajl sačuvajte kao "main.fla".



Kada ste sačuvali izaberite Control > Test Movie da bi napravili "main.swf".



Korak 9
Sada napravite novi fajl sa dimenzijama 320x230 piksela.



Sačuvajte ga na istoj lokaciji gde i "main.fla" i nazovite ga "sekcija1.swf".



Korak 10
Sada u taj fajl ukucajte neki tekst i pazite na to da napišete tekst tako da se on razlikuje od drugih sekcija.



Kao što je prikazano na slici iznad, napravio sam naslov "Sekcija 1" i neki tekst gde na početku teksta takođe postoji "Sekcija 1". Sačuvajte ponovo ovaj fajl i izaberite Control > Test Movie.

Korak 9 i 10 ponovite i za fajlove "sekcija2.fla" i "sekcija3.fla". Obratite pažnju da moraju da se zovu baš onako kako smo napisali u ActionScript-u u main.fla.
Posted on 05:25 by Anonymus and filed under | 0 Comments »

0 коментара:

Постави коментар